הקמתם עסק, יש לכם מוצר עם פוטנציאל ולקוחות שרק מחכים לקבל אותו, אז מה עכשיו? צריכים אריזות! עולם האריזות לפעמים יכול להראות מורכב ומבלבל אך באמת שאין כל סיבה לחשוש בעזרת כמה שלבים פשוטים תוכלו גם אתם לדעת בדיוק איזו אריזה מתאימה לעסק שלכם.
אז מה חשוב לבחון כשבוחרים את האריזה?
- גודל המוצר הנשלח
- משקל המוצר הנשלח
- האם המוצר שביר?
- חומר אריזה קל למחזור
- חומר אריזה לשימוש חוזר
- עזרים נלווים
- ניתוח ציפיות לקוח
- משלוח
- תקציב
- ספק
גודל המוצר הנשלח
דמיינו את המוצר שלכם בתוך האריזה, לאחר שתמדדו אותו תבנה האריזה על פי המידות הפנימיות של האריזה. האריזה הנבחרת צריכה להיות תואמת למימדי המוצר אותו אתם עתידים לשלוח, עליכם להשתמש באריזה שיכולה להכיל גם חומרי מיגון במידת הצורך או שתתאים בצורה המיטבית לגודל המוצר שלא יזוז או ייפגם במהלך השילוח. לדוגמא, משלוח מוצרים קטנים באריזות גדולות יהיה לא נוח ללקוח, יצריך הרבה חומרי מיגון ויגדיל את עלויות המשלוח שלכם.
השלב הראשון בבחירת האריזה הינו קריטי ולכן הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא למדוד את המוצר בשלושה פרמטרים שונים כדי להתאים את הפתרון המיטבי.
מדדו את המוצר על פי שלושה ממדים:
- אורך – הצלע הארוכה
- רוחב – הצלע הקצרה
- גובה/עומק – המרחק מהפתח העליון לתחתית האריזה
משקל המוצר הנשלח
משקלו של המוצר הוא קריטי לבחירת סוג החומר ממנו תיוצר האריזה.
מדדו את המשקל הכולל של המוצר או המוצרים שבכוונתכם לשלוח! זהו נתון חשוב מאוד לאריזה ולמשלוח. לרוב המוצרים אנו נמליץ להשתמש באריזות קרטון גלי מסוגים שונים אשר נותנות מענה לסוגיית המשקל. במידה ומשקל המוצר יהיה גבוה מכושר הנשיאה של האריזה הוא אינו יעמוד במשלוח וכל התהליך שביצעתם לפניי כן מתפרק ברגע אל מול הלקוח.
חשוב להתייחס למשקל המצרפי של המוצר יחד עם משקלה של האריזה, כך תוכלו להעריך את מחיר המשלוח ולהתחשב בכך במחיר אותו אתם דורשים מהלקוחות.
מוצרים שבירים
שולחים מוצרים שבירים? יש להשתמש בכמות המתאימה של חומרי האריזה עם ההגנה נכונה.
קריטי במיוחד כאשר מדובר במוצרים שבירים המצריכים לרוב התייחסות שונה מצד חברת השילוח, כיום בשוק קיימים מגוון של אמצעי מיגון אשר שומרים על המוצר במגוון מחירים ורמות. מחקרים מראים שעבור לקוחות רבים מוצר אשר מגיע פגום עקב אריזה ירודה גורם להפחתה משמעותית מאוד בכוונות הרכישה של הלקוח מאותו מוכר בשנית.
במידה ואתם שולחים מוצר שביר, מומלץ להשתמש באריזה המתאימה במדויק למידות המוצר כדי לייצר הגנה מירבית, פעמים רבות זה מעט מורכב ולכן אנו נמליץ להשתמש באריזה הגדולה ממידות המוצר ולהשתמש במוצרי מיגון פנימיים וחיצוניים על פי הצורך והתקציב במידה והפתרון הראשון אינו בנמצא. הפתרון האידיאלי והידידותי ביותר לסביבה הוא שימוש בחוצצי קרטון או קונסטרוקציה מתאימה מקרטון בחלקה הפנימי של האריזה.
חומר אריזה קל למחזור
שימוש באריזה אשר ניתנת למחזור הוא בעל יתרונות השומרים על איכות הסביבה, מרבית הלקוחות ירגישו טוב בקניית המוצרים שלכם כאשר יודעים שאינכם פוגעים באיכות הסביבה ואף חלק גדול מהם יהיה מוכן לשלם יותר עבור אריזה ידידותית לסביבה. שמירה על איכות הסביבה היא לא רק חיונית מבחינה אקולוגית, אלא היא גם משמעותית ביותר במיתוג העסק שלכם והערכים אותם תרצו לשדר ללקוחות.
בחירת חומר אריזה לשימוש חוזר
הבטחת דרך קלה לשימוש חוזר בחומרי האריזה תעודד הזמנה מקוונת ונאמנות לקוחות. לעיתים קרובות אנשים מוכנים לשלם יותר עבור אריזה המאפשרת להם להשתמש בה שוב עבור החזרת המוצרים או למטרות אחרות.
לדוגמא, קניתם אריזת חג מלאה בממתקים לילדכם ולאחר גמר השימוש אריזה זו יכולה לשמש כקופה לילדכם שבה יחסוך וישמור את כספו. השימוש החוזר באריזה, אשר נקרא second life packaging, יכול לתת למותג שלכם ערך מוסף רב.
עזרים נלווים
צריכים להוסיף כתובת? רוצים לקשט את האריזה מבפנים או מבחוץ? האם תצטרכו להשתמש בדבק אריזה לסגירה? כיצד תהיה מעוצבת האריזה ואילו מסרים היא מדגישה?
אילו דוגמאות לשאלות שעליכם לשאול את עצמכם באפיון האריזה המתאימה, מדובר בשאלות אשר להן מספר לא מבוטל של פתרונות מקצועיים במחירים משתנים.
הגדרתם של העזרים הנלווים לאריזה תעזור לכם לקבל מהיצרן את המגבלות של החומר ואת המלצתו במה כדאי להשתמש, הירידה לפרטים הקטנים יכולה להתברר כקלף מנצח בחווית הפתיחה של הלקוח. ניתן להתייעץ עם מומחה אריזה בנוגע לנושא זה.
העזרים הנלווים יכולים להפוך כל אריזה למיוחדת ומגוונת וחשוב לא פחות להגן ולשמור על המוצרים.
ניתוח ציפיות הלקוח
זכרו, לקוחות יודעים מה המוצר אותו הם הזמינו אך אינם יודעים לאיזו סוג של אריזה לצפות. אריזה חדשנית או בעלת נראות מרשימה תיצור חווית פתיחה חיובית עבור הלקוחות שלכם. בעולם האינטרנטי בו הכול זמין ויכול להיות ויראלי בזמן קצר הדבר יכול ליצור ביקורות חיוביות באינטרנט בדגש על המדיה חברתית. הקפידו לתכנן את האריזה שלכם כך שתשקף את ערכי המותג שלכם ולהשתמש בכל הטיפים המוזכרים מעלה על מנת למקסם את החוויה החיובית של הלקוח שלכם.
אם אתם חושבים שהלקוח שלכם מצפה מהמותג שלכם לרמה מסוימת השקיעו כמה שאפשר כדי לעמוד בציפיותיו.
משלוח ללקוח
במידה ואתם שולחים את המוצרים הארוזים עם חברת שליחויות או עם דואר ישראל, אנו ממליצים להשתמש באריזה איכותית, שתשמור על המוצרים בדרכם אל הלקוח, ולעולם לא באריזה משומשת! שוב נדגיש שהפתרון האידיאלי הן אריזות הקרטון הגלי. תלוי במידות המוצר, אתם יכולים לשלוח באריזות אילו מספר פריטים.
אם אתם מתכננים לשלוח מוצרים גדולים וכבדים אנו ממליצים להשתמש באריזות קרטון דו גלי להגברת כושר הנשיאה. בנוסף, אם ישנה חשיבות משמעותית לנראות האריזה אנו נמליץ להשתמש באריזות אשר נחתכות במבלט ובעזרת הסגירה הייחודית שלהן, הקשיחות ואפשרויות ההדפסה לרוב יהיו הפתרון המושלם לעולמות המשלוחים לחברות eCommerce.
לחברות השליחויות תנאים ומגבלות משתנים, הביאו זאת בחשבון באפיון האריזה ובדקו לפניי כן את הנתונים אל מול מספר חברות שילוח כדי לקבל מספר הצעות מחיר ולהבין מה הן ההתחייבויות של חברות השילוח לגביי המוצרים שלכם.
בנוסף, הביאו בחשבון האם האריזה נשלחת פנים ארצי עם חברת שליחויות פנים ארצית אל מול אריזה שצריכה לעבור טלטלות של משלוח ימי או אווירי ברחבי הגלובוס.
תקציב
אם אתם בתחילת דרככם, אנו ממליצים להתחיל מהזמנות קטנות של 200-500 יח’ בחודש, זוהי כמות לא גדולה אך אמורה להספיק לכם לתחילת הדרך ותוכלו לאחסן אותה גם במשרד קטן או בבית.
אם המוצר שלכם מצריך מראה יותר מעוצב וחדשני מעצם היותו מוצר יוקרתי או שאתם מוכנים להשקיע את הכסף ומבינים את הרווח לטווח הרחוק, בחרו בהדפסה דיגיטלית למראה מושקע אשר יגרום למותג שלכם להמריא לגבהים חדשים.
מתלבטים כמה נכון להשקיע באריזה ומה תקבלו בתקציב שאתה יכול להרשות לעצמך? הכנו מאמר בדיוק בנושא זה.
ספק
בחירת הספק היא אולי השלב הקריטי ביותר בנוגע לאריזות שלכם. להלן כמה טיפים לבחירת הספק:
- ודאו שהוא אינו מוכר לכם קרטונים משומשים, אולי המחיר מפתה אך רוב הסיכויים שהמוצרים שלכם לא יגיעו ליעדם הסופי.
- בררו על רשימת הלקוחות שלו ובקשו מהם המלצות.
- מעטים מאוד העסקים בישראל שמייצרים את הקרטון ולא קונים אותו מהיצרנים, לכו ליצרן ותחסכו עוד שלב במבנה העלויות שבדרך.
- ודאו שאריזות הינו התחום המרכזי שבו מתעסק הספק ולא נישה צדדית.
- במידה והחלטתם להדפיס על האריזות, בררו עם הספק מהי סוג ההדפסה ושאלו כמה שיותר שאלות כדי להבין מה התוצר שאותו אתם עתידים לקבל.
- כנסו לאתר של הספק ותנסו ללמוד מי הוא, מה תחומי עיסוקיו ומי עומד מאחוריו.
לסיכום, העסק שלכם הוא כמו שרשרת המורכבת מחוליות, ודעו שאין שרשרת החזקה מחולייתה החלשה ביותר. השקיעו באריזות כדי שהחוליה הזו לא תגרום לכל השרשרת להיכשל.
רוצים לייצר אריזות כמו של החברות הגדולות והמוכרות בישראל? או אולי לשדרג את האריזות הקיימות? המומחים שלנו מחכים רק לכם.