“רושם ראשוני הוא הרושם המתקבל על אדם בזמן הנע בין מספר אלפיות השנייה למספר דקות, במפגש ראשון עם אנשים אחרים. הרושם הראשוני הוא אחד המרכיבים המכריעים בקביעת התפיסה הכללית על אותו אדם. בזמן קצר זה נקבעת הדעה הכללית על האדם ובפרט דעה על המראה, שפת גוף, ריח גוף, צורת לבוש, התבטאות, מבטא וכדומה.
בכל פגישה חדשה בין אנשים נוצר רושם ראשוני כלשהו, וקשה מאוד לשנותו לחיוב או לשלילה. “אין הזדמנות שנייה ליצור רושם ראשוני”, מה שהופך את הרושם הראשוני לחשוב מאוד ביחסים העתידיים בין אותם אנשים (ויקפדיה).”
כמו במפגש בין שני אנשים, כך גם בעולם הסחר האלקטרוני, המפגש הראשוני בין המוצר שלך ללקוח והרושם שהוא משאיר ילוו את המותג שלך עוד זמן רב, ויכולים להשפיע מהותית על ההחלטה האם לקוח זה ירכוש ממך שוב.
ומהי ההתרשמות הפיזית הראשונה של הלקוחות אשר מזמינים אונליין מהמוכר שלהם? ניחשתם נכון… האריזה.
עוד בטרם הלקוח מקבל את המוצר שהוא כה מצפה לו, ואתם עבדתם כה קשה כדי לספק לו אותו, מגיעה האריזה. הלקוח יבחן אותה ביסודיות או בחטף אך דבר אחד בטוח – איך שהאריזה שלכם נראית ומה שהיא משדרת ישפיעו רבות על הציפיות של הלקוח מהמוצר שבתוכה ולחוויה שהוא עומד לחוות בעוד מספר שניות.
השאיפה הגדולה ביותר שלכם כמוכרים היא שהלקוח ירצה להמשיך אתכם את מערכת היחסים וימשיך לרכוש את המוצרים שלכם, אל תשכחו שאינכם בחנות פיזית ויכולת השכנוע שלכם מתמקדת בחוויה שתספקו ללקוח – האריזה היא הדרך שלכם להגיד ללקוח את מה שאתם רוצים שהוא ישמע.
רושם ראשוני - רגע גורלי
אז בואו נדבר קצת על חווית הפתיחה, מכירים את הרגע שאתם קונים אייפון חדש, פותחים את האריזה, שומעים את ההפרדות שבין שני חלקיה, ומתלהבים מהחוויה כל פעם מחדש?
בחברת אפל מספרים שסטיב ג’ובס התעסק במשך מספר שנים בחוויית הפתיחה של האריזות עד שהגיע לרמה הגבוהה ביותר.
בנוסף, בחברת אפל קיים חדר סודי, שמעטים בעלי הגישה אליו, שבו הם בוחנים אינספור אריזות וסגנונות כדי להגיע לחוויית הפתיחה המושלמת שכה מאפיינת את החברה.
אם תכתבו ביוטיוב את המונח UNBOXING תקבלו בתוצאות מיליוני סרטונים עם עשרות מיליונים של צפיות, אין ספק שחווית הפתיחה תפסה לה מקום של כבוד בעולם האינטרנטי בשנתיים האחרונות כאחד הדברים המדוברים והנצפים ביותר.
אתם בטח שואלים את עצמכם, על מה כל הטירוף הזה??
חווית הפתיחה היא אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך המתקיים בין לקוח למוכר בעולם האינטרנטי. הרגע הקצר הזה שבו הסקרנות גוברת והאריזה נפתחת ובתוכה המוצר שהוזמן אוצר בתוכו תועלות עצומות.
אתם כמוכרים יכולים בעזרת חווית הפתיחה לגרום ללקוחות שלכם לזיכרון חיובי ולשמר אותם כלקוחות חוזרים (כולנו יודעים שזה תמיד יותר כלכלי מאשר למכור ללקוח חדש), לקדם מכירות ומבצעים, לפנות בפנייה אישית אל הלקוח, או אפילו לגרום לכך שהלקוח כל כך התלהב שהוא יעלה את האריזה שלכם לרשתות החברתיות ומשם הדרך להגדלת המותג שלכם בצורה אורגנית מתקצרת משמעותית. חווית הפתיחה יכולה להתקיים במספר דרכים ושימושים אך אם היא נעשית בצורה טובה ונכונה היא בלתי נשכחת!
אז מהן האפשרויות הפופולריות ביותר ליצור חווית פתיחה ייחודית ויעילה?
הדפסה על חלקה החיצוני של האריזה:
בעולם האינטרנטי האריזה היא הדבר הראשון שהלקוחות שלכם יפגשו לאחר שהזמינו את המוצר באתר שלכם, חשוב מאוד שהאריזה שלכם תספר את הסיפור והערכים שתרצו שיאפיינו את המותג שלכם ומה שהוא משדר. אפשר להשתמש בלוגו, צבעים, טקסט, תמונה כדי לייצר עטיפה חיצונית מסקרנת ומושכת את העין. חלק נוסף מהחוויה הינו בחירת אריזה קרובה ככל האפשר לגודל המוצר הנשלח, גם כדי לחסוך בעלויות המשלוח ולשמור על המוצר אך גם כהשפעה על חווית הפתיחה.
טיפ שלנו: אריזה בעיצוב מינימליסטי פעמים רבות עושה עבודה טובה בהרבה מאריזה אשר מודפסת כולה ומלאה בכיתוב ותמונות.
הדפסה על חלקה הפנימי של האריזה:
העוצמה שיש לרגע הפתיחה היא גדולה מאוד ולכן העיצוב בחלקה הפנימי של האריזה פעמים רבות חשוב אף יותר מהחיצוניות שלה. דמיינו את הלקוח שלכם פותח את האריזה ובחלקה הפנימי הוא רואה פניה אישית, תמונה של מוצרים נוספים או אפילו את צבעי המותג שלכם במקום הקרטון החלק שהוא פוגש לרוב… איך הוא היה מגיב? לנו אין ספק בתשובה. גם חלקה הפנימי של האריזה היא פלטפורמה מצוינת לחיזוק הקשר שלכם כמוכרים עם הלקוחות הקיימים והחדשים.
טיפ שלנו: כאשר החלטתם להדפיס על חלקה הפנימי של האריזה, וודאו עם הספק שאכן יש לו יכולת מוכחת לבצע זאת.
עזרים נלווים:
בין אם בחלקה החיצוני של האריזה ובוודאי בחלקה הפנימי ניתן להשתמש בפתקים, כרטיסיות ממותגות או כל דבר אחר אשר זמין ופשוט יכול לייצר פניה אישית כחלק מחוויית הפתיחה ולהגביר את החיבור הרגשי ביניכם לבין הלקוחות. הפעילו את הדמיון ותנסו לגרום לכמה שיותר חושים אצל הלקוח להיפתח ולהיות מעורבים.
טיפ שלנו: תהיו יצירתיים. לדוגמא, אם אתם שולחים משהו שיש ריח אשר מקושר אליו הוסיפו דוגמית קטנה עם הריח, כאשר הלקוח יפתח את האריזה מלבד העיצוב שלכם הריח יישאר בזיכרון שלו ויקושר למותג שלכם.
המוצר:
המוצר עצמו הינו חלק משמעותי בחווית הפתיחה. הנראות שלו, הצורה בה הוא מונח ואפילו האם הוא הגיע שלם לידי הלקוח, כולם משפיעים גם הם על החוויה שבפתיחת האריזה. המוצר הוא לב ליבו של העסק שלכם, השקיעו מחשבה בסידור הפנימי כאשר המוצר הוא מרכז העניינים. מוצר אשר מסודר בצורה מושכת את העין ומלהיבה בתוך האריזה פעמים רבות ימצא את עצמו מהר מאוד מופץ ברחבי הרשתות החברתיות.
רוצים לקבל הצעת מחיר לאריזת החלומות שלכם שתייצר עבורכם את חווית הפתיחה המושלמת? קליק פה ומתחילים.